- Rengia poveikio aplinkai vertinimo (toliau - PAV) atrankos dokumentus, PAV programas, PAV ataskaitas įvairioms užsakovų vykdomoms ūkinėms veikloms ir vykdo PAV procedūras.
PAV dokumentai rengiami ir procedūros vykdomos vadovaujantis 2005-06-21 LR Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo pakeitimo įstatymu Nr.X-258 ir LR aplinkos ministro 2005-12-23 įsakymu Nr.D1-636 „Dėl Poveikio aplinkai vertinimo programos ir ataskaitos rengimo nuostatų patvirtinimo“.
- Rengia poveikio visuomenės sveikatai vertinimo (toliau - PVSV) ataskaitas ir vykdo PVSV procedūras.
PVSV ataskaitos rengiamos ir procedūros vykdomos vadovaujantis LR sveikatos apsaugos ministro 2004-07-05 įsakymu Nr.V-511 „Dėl LR sveikatos apsaugos ministro 2003-01-31 įsakymo Nr.V-50 „Dėl LR Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme nenumatytų poveikio visuomenės sveikatai vertinimo atvejų ir vertinimo atlikimo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“ ir LR sveikatos apsaugos ministro 2004-07-01 įsakymu Nr.V-491 „Dėl Poveikio visuomenės sveikatai vertinimo metodinių nurodymų patvirtinimo“.
Vadovaujantis Nuolatinės visuomenės sveikatos priežiūros veiklos licencijavimo komisijos 2005-06-21 sprendimu Nr.P20/S2, Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba prie LR Sveikatos apsaugos ministerijos išdavė UAB "Ekosistema" juridinio asmens licenciją Nr.101 visuomenės sveikatos priežiūros veiklai.
Licencija išduota verstis visuomenės sveikatos priežiūros licencijuojama veikla šiose srityse:
1. Darbo aplinkos veiksnių poveikio sveikatai vertinimas.
2. Aplinkos veiksnių poveikio visuomenės sveikatai įvertinimas.
- Rengia strateginio pasekmių aplinkai vertinimo (toliau - SPAV) atrankos dokumentus, SPAV apimties nustatymo dokumentus, SPAV ataskaitas ir vykdo SPAV procedūras.
SPAV dokumentai rengiami ir procedūros vykdomos vadovaujantis LR Vyriausybės 2004-08-18 nutarimu Nr.967 „Dėl Planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
- Atlieka oro taršos šaltinių poveikio aplinkos orui įvertinimą ir rengia aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ataskaitas.
Taršos šaltinių poveikio aplinkos orui įvertinimas atliekamas vadovaujantis LR aplinkos ministro 2001-01-25 įsakymu Nr.64 „Dėl Vykdomos ūkinės veiklos poveikio aplinkos orui vertinimo ataskaitų rengimo, sudėties nustatymo ir įforminimo nuostatų patvirtinimo“.
Aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ataskaitos rengiamos vadovaujantis LR aplinkos ministro 2008-07-10 įsakymu Nr.D1-371 „Dėl LR aplinkos ministro 2002-06-27 įsakymo Nr.340 "Dėl Aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ataskaitos įforminimo tvarkos patvirtinimo" pakeitimo“.
- Rengia paraiškas taršos integruotos prevencijos ir kontrolės (toliau - TIPK) bei taršos (toliau - TL) leidimams gauti, atnaujinti ar koreguoti ir vykdome visas procedūras, susijusias su TIPK bei TL leidimo gavimu, atnaujinimu ar koregavimu.
TIPK leidimai išimami, atnaujinami ar panaikinami vadovaujantis LR aplinkos ministro 2005-06-29 įsakymu Nr.D1-330 „Dėl aplinkos ministro 2002-02-27 įsakymo Nr.80 „Dėl Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, atnaujinimo ir panaikinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“.
TL leidimai išimami, keičiami ar jų galiojimas panaikinamas vadovaujantis LR aplinkos ministro 2014-03-06 įsakymu Nr.D1-259 „Dėl Taršos leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka.
- Rengia pavojingų objektų saugos ataskaitas ir pavojaus identifikavimo, rizikos analizės bei vertinimo saugos požiūriu studijas.
Saugos ataskaitos ir pavojaus identifikavimo, rizikos analizės bei vertinimo saugos požiūriu studijos rengiamos vadovaujantis LR Vyriausybės 2008-09-10 nutarimu Nr.913 "Dėl LR Vyriausybės 2004-08-17 nutarimo Nr. 966 "Dėl Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų patvirtinimo" pakeitimo".
- Rengia pavojingų objektų vidaus avarinius planus ir teršimo incidentų likvidavimo jūros rajone darbų planus.
Vidaus avariniai planai (anksčiau vadinti avarijų likvidavimo planai) rengiami vadovaujantis LR Civilinės saugos įstatymu,LR Vyriausybės 2008-09-10 nutarimu Nr.913 "Dėl LR Vyriausybės 2004-08-17 nutarimo Nr. 966 "Dėl Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų patvirtinimo" pakeitimo" bei Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie LR vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2010-03-15 įsakymu Nr.1-81 „Dėl pavojingo objekto vidaus avarinio plano sudarymo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“.
Teršimo incidentų likvidavimo jūros rajone darbų planai rengiami vadovaujantis LR krašto apsaugos ministro, LR aplinkos ministro ir LR vidaus reikalų ministro 2009-11-09 įsakymu Nr. V-1044/D1-673/1V-596 „Dėl teršimo incidentų likvidavimo jūros rajone darbų plano patvirtinimo“.
- Nustato ir įteisina pramoninių, komunalinių ir kt. paskirties objektų sanitarinės apsaugos zonos (toliau - SAZ) ribas bei tvarkymo režimą.
Nustatome ir Nekilnojamojo turto kadastre ir registre įteisiname pramoninių, komunalinių ir kt. paskirties objektų SAZ ribas bei jų tvarkymo režimą. Galime nustatyti ir įteisinti SAZ ribas ir režimą įvairiems gamybiniams objektams, sąvartynams, vėjo jėgainėms, kapinėms ir kt. objektams. Mūsų įmonės specialistai atliks išsamų objekto poveikio aplinkos veiksniams įvertinimą ir parinks optimalų SAZ dydį bei nustatys apsaugos zonos tvarkymo režimą (reglamentą).
- Rengia Lietuvos Respublikos savivaldybių administracijoms privalomas aplinkos oro kokybės valdymo programas ir jų įgyvendinimo priemonių planus bei vykdo su tuo susijusias procedūras.
Aplinkos oro kokybės valdymo programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas rengiami vadovaujantis LR aplinkos oro apsaugos įstatymu pagal LR aplinkos ministro ir LR sveikatos apsaugos ministro 2010-07-07 įsakymu Nr. D1-585/V-611 nustatytas Aplinkos oro užterštumo sieros dioksidu, azoto dioksidu, benzenu, anglies monoksidu, švinu, kietosiomis dalelėmis ir ozonu normas. Procedūros vykdomos vadovaujantis LR aplinkos ministro 2005-07-26 įsakymu Nr. D1-381 "Dėl visuomenės informavimo ir dalyvavimo rengiant planus ir programas, skirtas aplinkos oro ir vandens apsaugai bei atliekų tvarkymui, tvarkos aprašo patvirtinimo".
- Rengia statinio projekto bendrosios dalies aplinkos apsaugos skyrių.
Statinio projekto bendrosios dalies aplinkos apsaugos skyrius rengiamas vadovaujantis LR aplinkos ministro 2010-09-27 įsakymu Nr.D1-808 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“ patvirtinimo“ 8 priedo II skyriaus 5.3 punktu.
- Rengia paraiškas ir investicinius projektus subsidijoms ir lengvatinėms paskoloms iš Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo (toliau - LAAIF) gauti.
Rengiant paraišką ar investicinį projektą, galime atlikti išsamų techninių sprendimų aplinkosauginį įvertinimą ir investicijos ekonominį pagrindimą. Mūsų įmonės specialistai parengs visus reikalingus dokumentus ir administruos investicinio projekto vykdymą iki galutinio atsiskaitymo su LAAIF. Daugiau informacijos apie LAAIF veiklą ir investicinių projektų rengimą rasite: http://www.laaif.lt/.
- Rengia įvairios tematikos galimybių studijas.
Rengiame įvarios tematikos galimybių studijas, nustatant gamybos sritį, apimtį, ekonominius ir ekologinius parametrus, atitiktį Lietuvos Respublikos teisės aktams bei integravimosi į Europos Sąjungos standartus galimybę.
- Pildo mokesčio už aplinkos teršimą iš mobilių taršos šaltinių deklaracijos FR0521 formą, iš stacionarių taršos šaltinių deklaracijos FR0522 formą, apmokestinamųjų gaminių atliekomis deklaracijos FR0523 formą ir apmokestinamosios pakuotės atliekomis deklar
- Modeliuoja aplinkos oro taršos sklaidą kompiuterine programine įranga ADMS 4.
ADMS 4 - tai naujos kartos daugiašaltinis dispersijos modelis, kurį naudoti rekomenduoja LR Aplinkos ministerija (ši programa įtraukta į modelių, kurie gali būti panaudojami PAV atlikti, sąrašą). Modelis vertina sausą ir šlapią teršalų nusodinimą, radioaktyvių teršalų sklidimą, teršalų kamuolio matomumą, kvapus, pastatų įtaką, sudėtingą reljefą ir pakrantės įtaką. Gali skaičiuoti daugiai nei 100 taškinių, ploto, tūrio ir linijinių šaltinių išskiriamų teršalų sklaidą. Modelis vertina užduoto laikotarpio metu išsiskyrusių teršalų koncentracijas. Koncentracijas ADMS 4 skaičiuoja iki 3000 m aukščio. Modelis skaičiuoja teršalų sklaidą aplinkos ore įvertindamas vietovės reljefą, geografinę padėtį, meteorologines sąlygas, medžiagų savybes, taršos šaltinių parametrus. Aplinkos oro teršalų sklaidos skaičiavimuose naudojami Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos prie LR Aplinkos ministerijos pateikti trijų paskutinių metų kasvalandiniai meteorologiniai duomenys. Vertinant miesto oro kokybę, dauguma mažų taršos šaltinių apjungiama į vieną didesnį, tuo tarpu didelių taškinių taršos šaltinių įtaką skaičiuojama individualiai. Modelis naudoja miesto ir kaimo vietovės dispersijos koeficientą, gali skaičiuoti procentiles (vadovaujantis 2001-12-11 LR Aplinkos ministro ir LR Sveikatos apsaugos ministro įsakymu Nr.591/640 „Dėl aplinkos oro užterštumo normų nustatymo“).
Du UAB "Ekosistema" specialistai dalyvavo darbo su programine įranga ADMS kursuose Latvijoje. Gauti setifikatai, patvirtinantys dalyvavimą kursuose, pridedami žemiau:
Koncentracijų išsisklaidymo žemėlapius programa ADMS 4 pateikia LKS-94 arba polinėse koordinačių sistemose, koncentracijos gali būti išreiškiamos užsiduotais matavimo vienetais (mg/m3, g/m3, ppm ir pan.). Aplinkos oro taršos sklaidos, sumodeliuotos modeliu ADMS 4, rezultatų pavyzdys pateikiamas žemiau:
- Modeliuoja aplinkos akustinio triukšmo sklaidą kompiuterine programine įranga MapNoise ir parenka (projektuoja) triukšmo prevencijos priemones.
MapNoise programinė įranga yra sukurta bendradarbiaujant RAPIDIS ir TetraSoft kompanijoms. MapNoise yra Arc GIS taikomosios programos skičiavimo modulis (angl. extension). MapNoise skaičiavimo modelis yra pagrįstas Šiaurės šalių kelių transporto sąlygojamo triukšmo prognozavimo modeliu (angl. Nordic Model for Road Traffic Noise, NPM). MapNoise programionė įranga naudinga vertinant kelių transporto triukšmo poveikį aplinkai, analizuojant planuojamų variantų triukšmo poveikį bei planuojant triukšmo mažinimo užtvaras.
ES Šiaurės šalyse naudojamas kompiuterinis triukšmo vertinimo modelis pritaikytas Lietuvos sąlygoms, koreguojant išeitinius transporto srauto triukšmo emisijos dydžius ir atitinka šiuos Šiaurės šalių standartų reikalavimus:
NORDTEST REMISS Nr.1514-00/2 Kelių transportas. Triukšmo emisijos matavimas. Inžinerinis metodas.
NORDTEST REMISS Nr.1452-99 Automobiliai. Triukšmo emisijos nustatymas. Taikyti Šiaurės šalių standartai sudaryti ISO ir IEC pagrindu.Pagrindinis triukšmo lygis yra skaičiuojamas panaudojant AADT (VMPEI - vidutinis metinis paros eismo intensyvumas) koeficientą. Tai yra panaudojant sunkiųjų transporto priemonių esamo greičio ir kelio gradiento proporciją.
Du UAB "Ekosistema" specialistai dalyvavo darbo su programine įranga MapNoise kursuose. Gauti sertifikatai, patvirtinantys dalyvavimą kursuose, pridedami žemiau:
Triukšmo sklaidos žemėlapius programa MapNoise pateikia LKS-94 arba polinėse koordinačių sistemose, triukšmo lygiai išreiškiami decibelais, skirtingos triukšmo zonos vaizduojamos atitinkamomis spalvomis ir jų deriniais. Triukšmo sklaidos, sumodeliuotos modeliu MapNoise, rezultatų pavyzdys pateikiamas žemiau:
- Atlieka vėjo jėgainių sukeliamo akustinio triukšmo bei šešėliavimo sklaidos skaitmeninį modeliavimą programine įranga WindPRO.
Vėjo jėgainių sukeliamo akustinio triukšmo bei šešėliavimo sklaidos skaitmeninis modeliavimas atliekamas naudojantis programine įranga WindPRO. Skaičiavimai pagrįsti Tarptautinio standarto ISO 9613-2 rekomendacijomis. WindPRO skaitmeninis modelis apskaičiuoja planuojamų vėjo jėgainių triukšmo lygio pasiskirstymą bei, nurodžius triukšmo poveikiui jautrias zonas, nustato triukšmo lygį duotų koordinačių taškuose. Modelis taip pat gali sumodeliuoti šešėliavimo sklaidą aplinkoje įvertindamas hidrometeorologinius duomenis (saulės apšvitos laiką per metus) (sumodeliuotas triukšmo ir šešėliavimo sklaidas žiūr. žemiau):
- Atlieka mokslinius tiriamuosius darbus.
Atliekame mokslinius tiriamuosius darbus šiose srityse.
1. Nuotekų valymas naudojant bioaktyvatorius;
2. Vandenų (nuotekų) taršos parametrų matavimų unifikavimas;
3. Lijalinių vandenų valymas naudojant gamtinius sorbentus;
4. Biodegradacijos procesų tyrimas dirvožemyje;
5. Biodegraduojančių atliekų perdirbimo technologijų diegimas pramonėje.
© 2006. "EKOSISTEMA".
Visos teisės saugomos. |
projektas: webmod
|