- Rengia planuojamos ūkinės veiklos informacijas atrankai dėl poveikio aplinkai vertinimo (toliau - PAV), PAV programas ir PAV ataskaitas įvairioms užsakovų vykdomoms ūkinėms veikloms ir vykdo PAV procedūras.
PAV dokumentai rengiami ir procedūros vykdomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo pakeitimo įstatymu, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017-10-16 įsakymu Nr. D1-845 „Dėl Planuojamos ūkinės veiklos atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017-10-31 įsakymu Nr. D1-885 „Dėl Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
- Rengia poveikio visuomenės sveikatai vertinimo (toliau - PVSV) ataskaitas ir vykdo PVSV procedūras.
PVSV ataskaitos rengiamos ir procedūros vykdomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011-05-13 įsakymu Nr. V-474 „Dėl Lietuvos Respublikos Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme nenumatytų poveikio visuomenės sveikatai vertinimo atvejų nustatymo ir tvarkos aprašo patvirtinimo ir įgaliojimų suteikimo“ ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004-07-01 įsakymu Nr. V-491 „Dėl Poveikio visuomenės sveikatai vertinimo metodinių nurodymų patvirtinimo“.
Vadovaujantis Nuolatinės visuomenės sveikatos priežiūros veiklos licencijavimo komisijos 2005-06-21 sprendimu Nr. P20/S2, Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerijos išdavė UAB "Ekosistema" juridinio asmens licenciją Nr. 101 visuomenės sveikatos priežiūros veiklai (Nr. VSL-1019(101)).
- Nustato ir įteisina pramoninių, komunalinių ir kt. paskirties objektų sanitarinės apsaugos zonos (toliau - SAZ) ribas bei tvarkymo režimą.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 51-53 straipsniais bei šio įstatymo 2, 3 ir 4 priedais, nustatome ir Nekilnojamojo turto kadastre ir registre įteisiname sanitarinės apsaugos zonos (toliau - SAZ) ribas ir režimą įvairiems gamybiniams, komunaliniams (sąvartynams, kapinėms ir kt.) ir žemės ūkio objektams. Mūsų įmonės specialistai atliks išsamų objekto poveikio aplinkos veiksniams įvertinimą ir parinks optimalų SAZ dydį bei nustatys apsaugos zonos tvarkymo režimą (reglamentą).
- Rengia paraiškas taršos integruotos prevencijos ir kontrolės (toliau - TIPK) bei taršos (toliau - TL) leidimams gauti, atnaujinti ar koreguoti ir vykdome visas procedūras, susijusias su TIPK bei TL leidimo gavimu, atnaujinimu ar koregavimu.
TIPK leidimai išimami, keičiami ar naikinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013-07-17 įsakymu Nr. D1-528 „Dėl Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklių patvirtinimo“.
TL leidimai išimami, keičiami ar jų galiojimas panaikinamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014-03-06 įsakymu Nr. D1-259 „Dėl Taršos leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka.
- Rengia statinio projekto bendrosios dalies aplinkos apsaugos skyrių.
Statinio projekto bendrosios dalies aplinkos apsaugos skyrius rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016-11-07 įsakymu Nr. D1-738 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ 8 priedo II skyriaus 5.3.24 punktu.
- Atlieka planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms "Natura 2000" teritorijoms reikšmingumo nustatymą.
Planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms "Natura 2000" teritorijoms reikšmingumo nustatymas atliekamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006-05-22 įsakymo Nr. D1-255 „Dėl Planų ir porogramų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms "Natura 2000" teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarko aprašo patvirtinimo“ VI ir VII skyriuose nustatyta tvarka.
- Rengia aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ataskaitas.
Aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ataskaitos rengiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2008-07-10 įsakymu Nr. D1-371 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002-06-27 įsakymo Nr. 340 "Dėl aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ataskaitos įforminimo tvarkos patvirtinimo" pakeitimo“.
- Modeliuoja aplinkos oro taršos sklaidą kompiuterine programine įranga ADMS 5.2.
ADMS 5.2 - tai naujos kartos daugiašaltinis dispersijos modelis, kurį naudoti rekomenduoja Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (ši programa įtraukta į modelių, kurie gali būti panaudojami PAV atlikti, sąrašą). Modelis vertina sausą ir šlapią teršalų nusodinimą, radioaktyvių teršalų sklidimą, teršalų kamuolio matomumą, kvapus, pastatų įtaką, sudėtingą reljefą ir pakrantės įtaką. Gali skaičiuoti daugiai nei 100 taškinių, ploto, tūrio ir linijinių šaltinių išskiriamų teršalų sklaidą. Modelis vertina užduoto laikotarpio metu išsiskyrusių teršalų koncentracijas. Koncentracijas ADMS 5.2 skaičiuoja iki 3000 m aukščio. Modelis skaičiuoja teršalų sklaidą aplinkos ore įvertindamas vietovės reljefą, geografinę padėtį, meteorologines sąlygas, medžiagų savybes, taršos šaltinių parametrus. Aplinkos oro teršalų sklaidos skaičiavimuose naudojami Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos prie LR Aplinkos ministerijos pateikti trijų paskutinių metų kasvalandiniai meteorologiniai duomenys. Vertinant miesto oro kokybę, dauguma mažų taršos šaltinių apjungiama į vieną didesnį, tuo tarpu didelių taškinių taršos šaltinių įtaką skaičiuojama individualiai. Modelis naudoja miesto ir kaimo vietovės dispersijos koeficientą, gali skaičiuoti procentiles (vadovaujantis 2001-12-11 Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu Nr. 591/640 „Dėl aplinkos oro užterštumo normų nustatymo“).
Du UAB "Ekosistema" specialistai dalyvavo darbo su programine įranga ADMS kursuose Latvijoje. Gauti setifikatai, patvirtinantys dalyvavimą kursuose.
Koncentracijų išsisklaidymo žemėlapius programa ADMS 5.2 pateikia LKS-94 arba polinėse koordinačių sistemose, koncentracijos gali būti išreiškiamos užsiduotais matavimo vienetais (mg/m3, g/m3, ppm ir pan.). Aplinkos oro taršos sklaidos, sumodeliuotos modeliu ADMS 5.2, rezultatų pavyzdys pateikiamas žemiau:
- Atlieka vėjo jėgainių sukeliamo akustinio triukšmo bei šešėliavimo sklaidos skaitmeninį modeliavimą programine įranga WindPRO.
Vėjo jėgainių sukeliamo akustinio triukšmo bei šešėliavimo sklaidos skaitmeninis modeliavimas atliekamas naudojantis programine įranga WindPRO. Skaičiavimai pagrįsti Tarptautinio standarto ISO 9613-2 rekomendacijomis. WindPRO skaitmeninis modelis apskaičiuoja planuojamų vėjo jėgainių triukšmo lygio pasiskirstymą bei, nurodžius triukšmo poveikiui jautrias zonas, nustato triukšmo lygį duotų koordinačių taškuose. Modelis taip pat gali sumodeliuoti šešėliavimo sklaidą aplinkoje įvertindamas hidrometeorologinius duomenis (saulės apšvitos laiką per metus) (sumodeliuotas triukšmo ir šešėliavimo sklaidas žiūr. žemiau):
- Pildo mokesčio už aplinkos teršimą iš mobilių taršos šaltinių deklaracijos FR0521 formą, iš stacionarių taršos šaltinių deklaracijos FR0522 formą, apmokestinamųjų gaminių atliekomis deklaracijos FR0523 formą ir apmokestinamosios pakuotės atliekomis deklar
- Rengia paraiškas ir investicinius projektus subsidijoms ir lengvatinėms paskoloms iš Aplinkos projektų valdymo agentūros (toliau - APVA) gauti.
Rengiant paraišką ar investicinį projektą, galime atlikti išsamų techninių sprendimų aplinkosauginį įvertinimą ir investicijos ekonominį pagrindimą. Mūsų įmonės specialistai parengs visus reikalingus dokumentus ir administruos investicinio projekto vykdymą iki galutinio atsiskaitymo su APVA. Daugiau informacijos apie APVA veiklą ir investicinių projektų rengimą rasite: https://apva.lrv.lt/lt/.
- Rengia įvairios tematikos galimybių studijas.
Rengiame įvarios tematikos galimybių studijas, nustatant gamybos sritį, apimtį, ekonominius ir ekologinius parametrus, atitiktį Lietuvos Respublikos teisės aktams bei integravimosi į Europos Sąjungos standartus galimybę.
© 2006. "EKOSISTEMA".
Visos teisės saugomos. |
projektas: webmod
|